Dobra volja je najbolja

Z aromaterapijo lahko vplivamo na posameznikovo psihično, fizično, čustveno in duševno stanje. Kemična sestava eteričnih olj in njihova kombinacija aromatičnih molekul ima svoje farmakološko delovanje. S kemijskega vidika tako eterična olja delimo v različne skupine, katerim primarno funkcijo določajo točno določene snovi v njih, količina različnih snovi in razmerje med njimi.

Večkrat smo že pisali o psihonevroimunologiji. Če povzamemo bistvo, gre za to, da stresni dejavniki v vašem okolju spreminjajo delovanje vaših telesnih sistemov (živčevja, obtočila ipd.). Jasno vam je, da “vas dajejo živčki” na psihičnem oz. čustvenem nivoju, saj ste razdražljivejši, nepotrpežljivi, nejevoljni, nespečni ipd. A če le malo pobrskate po spominu, kaj se je dogajalo z vami ob zadnji stresni situaciji, boste hitro ugotovili, da se je vaše telo zelo neposredno odzvalo tudi na fizičnem nivoju: potne roke, težave s prebavo, slabost in krči v trebuhu, tresavica, vrtoglavica ipd. Popolnoma neposredni odzivi vašega telesa, da ni v optimalnem ravnovesju. Kemijske spremembe, ki se dogajajo v telesu, so posledica zunanjih dražljajev, pri katerih se v telesu aktivirajo hipotalamus, hipofiza in nadledvična žleza. Organizem se sicer lahko prilagodi novim razmeram, vendar ne tolikokrat, kot nas v to sili sodoben življenjski tempo, zato na dolgi rok zagotovo vodi v bolezensko stanje.

A ker na čustvena stanja lahko vplivamo z aromaterapijo, si stresorje iz okolja lahko omilite, odpravite ali celo preprečite z uporabo eteričnih olj. Kako dejansko uporabljamo aromaterapijo na čustvena stanja, se lahko naučite na seminarju holistične aromaterapije in psihoaromaterapije. Ker ostaja dejstvo, da je pozitiva najboljša preventiva, si za preprečevanje takšnih stanj lahko pomagate s senzoričnimi asociacijami, ko določeno eterično olje uporabljate ob vam prijetnih in sproščenih situacijah. Če boste enako eterično olje ali kombinacijo med njimi zaznali tudi ob stresnih trenutkih, bodo zrcalni nevroni podzavestno priklicali občutke sreče, veselja in pomirjenosti, stres bo zmanjšan ali pa ga sploh ne bo (pazite na morebiten kontra učinek – če niste izbrali ustrezne vonjave in “vadili” njihovo uporabo ob prijetnih trenutkih, se vam bo zgodilo, da boste stresno situacijo utegnili poslabšati). Prvo pravilo pri izbiri vonja je, da vam je le-ta prijeten, drugo pravilo pa je seveda ustrezna kemijska sestava eteričnega olja in pravilna količina.

Eterična olja, ki dokazano zmanjšujejo stres, so tista, ki vsebujejo kemijsko snov, imenovano linalol. Zato eterična olja nerolija, sivke, bergamotke in muškatne kadulje uporabljajte za sproščanje, proti tesnobnosti in zmanjševanje stresa. Druga kemijska spojina, ki sinergijsko deluje z linalolom (in jih vsebujejo taista eterična olja), je linalilacetat. Linalilacetat pomaga pri fizičnem sproščanju, saj blaži napetosti v mišicah, deluje protivnetno in protibolečinsko. V kombinaciji sta še močnejša, zato kot taka delujeta tako na psihičnem kot fizičnem nivoju.

Po koncu napornega dneva priporočamo masažo vratu in ramen, ki še posebej zatrdijo v stresnih situacijah, ob večjih naporih in pri pisarniškem delu:v 50 ml mandljevega olja zmešajte 5 kapljic eteričnega olja bergamotke, 3 kapljice eteričnega olja sivke in 1 kapljico eterične olja muškatne kadulje. Linalilacetat v mešanici bo sprostil fizično napetost, linalol pa psihično, saj je vratni predel blizu nosu, posredniku sporočila do možganov. Masažno olje lahko uporabite tudi kot sproščujočo kopel, ki bo še posebej prijala po napornem dnevu ali po športnem treningu. Oba načina uporabe bosta prispevala tudi v bolezenskih stanjih, kot so artritis, išias in ob drugih bolečinah v mišicah ali poškodbah živcev.

 

Dodaj odgovor